masa masa indahh berputik (:

Daisypath Anniversary Years Ticker

Thanks for reading my blog.enjoyyy :)

Thursday, August 26, 2010

what's your flavour?

selamat tengahari :) haa. time bulan puasa ni, semua benda nak makan. lagi lagi kalau pergi bazaar ramadhan. kalau buleh semua nak beli. haish. pembaziran. HAHA. tapi rose lak mengidam kan ice-cream baskin robbin. my blueberry sorbet. dari hari tu, tak abes abes lagi ke cik rose. =_=

cik rose natasha ni, pencinta ice-cream sejati. dia terima sahaja semua jenis ice-cream, yang dijamin halal je la. sebab ada je ice-cream yang bercampur dgn cecair alkohol. so, beware la ye. sampai sekarangg dia tak pandai buat ice-cream. buat ice-cream susah kot. kena ada machine dia tersendiri. rose jugak berangan nak kerja partime nanti cuti sems kat kedai ice-cream macam baskin robbin. tolong la ambik saya bekerja. saya budak baik.



apa beza ice-cream biasa dengan sorbet? sorbet pun ice-cream jugakk. beza mereka ialah, sorbet dia tidak diperbuat daripada susu, dia hanya menggunakan juice buah buahan atau buah buahan segar, dicampur dengan air gula, berserta ice dan serbuk ice-cream dan di blend kat dalam machine dia. mesri korang tak paham. haha. nak senang cerita, ice-cream yang bulat bulat kat atas ni, dalam ingredient dia ada terdapat susu. sorbet pulak, tak ada susu. sebab tu saya suka. sorbet ni rasa dia fresh from fruits. tak kira la juice sahaja atau buah buahan segar. tapi saya lebih prefer ice-cream yang tak bersusu.



blueberry sorbet (!) i want you so much. okayyy. chill rose. next week, i'll get you. get ready. haha. okay, blueberry sorbet at baskin robbin is blue in colour. not purple. but, i keep searching in google, all purple. so, fed up. just used the purple one instead. haha.



comel tak comel tak? mana nak dapat benda ni. sangat best kot kalau dapat. haish rose ni macam kanak kanak. tak matang seh. biar laaa. janji aku happy. nanti aku boleh maen benda ni dengan anak aku. tunggu kau baskin robbin, aku gegar, tanyaa pasal benda ni. =_=

haha. lawak rose hari ni. okayy la. got to go. class lagi sejam. mahu bersiap. will update soon. toodles ;)

No comments:

Post a Comment