masa masa indahh berputik (:

Daisypath Anniversary Years Ticker

Thanks for reading my blog.enjoyyy :)

Wednesday, August 18, 2010

movie review : Matilda (1996)

selamat malam kepada semua. malam penuh indah ini, eceh, tetiba nak mengimbau kembali kenangan masa kanak kanak riang dulu. time kecik kecik dulu. haish. sekarang pun kecik lagi kot. belum 21 tahun. haha. gedik. kau dah besar la rose, dah oversize dah pun. haish. saya sedar. =_=

okayy. dengan kesedaran, saya dah besar sekarang ni. dan cuba untuk matang kan diri. walaupun dah tua, tak sedar perangai macam budak2. huhu. tapi entry malam ni tak nak membebel pasal tua ke muda ke, matang ke tak matang ke, kecik ke besar ke. malam ni nak cerita pasal matilda. siapa matilda ni? haaaaaaa. ni dia matilda 14 tahun yangg lalu. haha.



macam mana aku kenal matilda ni? aku kenal dia tapi dia tak kenal aku. haha. aku ingat lagi, masa aku 6 tahun kot, time tu aku still duduk kat petaling jaya, seksyen tak ingat berapa, tapi tau kat tepi jalan. haha. bapak aku setiap hujung minggu akan pinjam tape kat kedai depan. zaman mase tu, tak de lagi vcd, dvd yang cetak rompak murah murah yang anda anda semua beli tu. haha. dulu, gune tape, then kene sewa menyewa. nak cerita apa, melayu, india, cina, hindustan, orang putih, orang hitam, semua adaaaa. hahaha.

cerita matilda ni berkisah kan seorang kanak kanak perempuan yang sangat comel, dan sangat pandai dan ada kuasa magic yang unik. tapi kepandaian kebijaksaan dia, mak bapak dia tak pernah nak hargai. macam dia ni wujud tak wujud je dalam hidup parent dia. kesian. sampai kan bapak dia tak hafal name anak dia sendiri. apa kejadah nya ini?



haaa. ni la parent si comel matilda ni. yang si buncit tu, bapak dia. yang si seksi cun melecun konon nye, tu mak dia. mak bapak dia tak pernah nak hargai apa yang ada kt matilda ni. sampai kan matilda ni dah pandai berdikari hidup sendiri. masak sendiri. kemas rumah sendiri. tapi yang menarik nya. matilda ni nak kene kan balik orangg yang perasan bagus. macam mak n bapak dia n jugak pengetua kat sekolah dia tu. pengetua dia lagi dahsyat. nak tau dahsyat ke tak dahsyat pengetua dia tu, kena tengok la sendiri. haha.



nak dengar cerita lawak? macam tak kena la pulak. nak baca cerita lawak? hahaha. time kecik kecik tengok cerita ni, ada la sedikit terpengaruh. betul la orang tua berkata, jangan terpengaruh bila tengok tv. mase kecik kecik dulu mane la bijak perkasa, terikut la jejak langkah si kecik matilda ni. dia kan terer masak. so, konon nya nak try la jugak masak ni. tapi tak jadik. apa yang jadik nya, lauk yang mak saya dah masak tu, tanpa pengetahuan dia, saya pun masuk masuk kan rempah rempah ratus yang ada. tak tau la kenapa, konon nya nak menyedap kan lagi masakan tu la katanya. last last kena marah sebab memandai je tokok tambah masakan mak kan. haha.

moral of the story: jangan memandai ubah suai masakan mak yee. && jangan terpengaruh dgn televisyen. HAHA.

p/s: laptop aku sakit. entry ni patut nyee semalam dah post, tapi laptop sakit. entry pun ikut sakit. haha. btw, hari ini dah 9 hari puasa. suke! nak raya dah. haha. will update soon. toodles :)

No comments:

Post a Comment